Zespół Szkół w Radłowie
Samorząd uczniowski

Samorząd uczniowski

2025/2026

Przewodnicząca

Daria Szkarłat – klasa 8a

Daria to osoba pełna energii, zaangażowania i pomysłów, które z pewnością przyczynią się do
dalszego rozwoju życia szkolnego. Interesuje się sportem, a jej największą pasją jest taniec,
w którym się realizuje i osiąga sukcesy o zasięgu międzynarodowym.
Na co dzień Daria kieruje się mottem:
„Z pasją można osiągnąć wszystko!”

Zastępca

Szymon Bocoń – klasa 8b

Szymon to osoba odpowiedzialna, pełna zapału i pozytywnej energii. Z zaangażowaniem wspiera działania Samorządu i chętnie podejmuje nowe wyzwania. Jego największą pasją jest piłka nożna – sport, który uczy go wytrwałości, współpracy i dążenia do celu.
Na co dzień Szymon kieruje się mottem:
„Nigdy się nie poddawaj – każda porażka to krok bliżej do zwycięstwa.”

Sekretarz

Lena Dobek – klasa 8a

Lena to osoba sumienna, kreatywna i pełna entuzjazmu. Zawsze chętnie angażuje się w
działania szkolne, dbając o dobrą organizację pracy Samorządu. Jej największą pasją jest śpiew, który pozwala jej wyrażać emocje i rozwijać wrażliwość artystyczną.
Na co dzień Lena kieruje się mottem:
„Rób to, co kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować.”


PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

W ROKU SZKOLNYM 2025/26

„SAMORZĄD UCZNIOWSKI JEST GŁOSEM UCZNIÓW I PRZESTRZENIĄ WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ŻYCIE SZKOŁY”

Cel główny pracy Samorządu Uczniowskiego:
Uczeń w szkole nie powinien tylko dowiadywać się o życiu społecznym. Ma w nim uczestniczyć i czynnie je kształtować. Zadaniem ucznia jest nauczyć się organizacji zbiorowego działania, zaangażowania i świadomej aktywności społecznej. Plan opracowany jest tak, by uczeń mógł się wykazać w działaniu, a przede wszystkim sprawdzić swoje możliwości i rozwijać umiejętności.

Cele pracy Samorządu Uczniowskiego:

  1. Planowanie życia i działalności ogółu uczniów (cele, zadania).
  2. Angażowanie wszystkich uczniów do czynnego udziału w życiu szkoły.
  3. Rozwijanie demokratycznych form życia zbiorowego.
  4. Włączenie uczniów do pracy w zarządzaniu szkołą.
  5. Kształtowanie w uczniach określonych postaw społecznych:
  • patriotyzmu
  • zaangażowania
  • gospodarności
  • dyscypliny i odpowiedzialności.

WRZESIEŃ

  1. Ustalenie planu działań na cały rok.
  2. Wykonanie gazetki z aktualnymi danymi samorządu.
  3. Zbiórka zniczy na groby żołnierzy z okazji Święta Patrona Szkoły i ich zapalenie.
  4. Dzień Chłopaka – ,,Dzień z wąsem”

PAŹDZIERNIK

  1. Udział w przygotowaniach dnia Komisji Edukacji Narodowej
  2. Wieczór filmowy

LISTOPAD

  1. Palenie zniczy na grobach żołnierzy.
  2. Andrzejkowy salon wróżb- dyskoteka, komnaty wróżb
  3. ,,Tydzień bez przemocy”

GRUDZIEŃ

  1. Nagranie życzeń świątecznych
  2. Boże Narodzenie: wystrój klas, udekorowanie choinki, przygotowanie plakatu świątecznego z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i dla uczniów naszej szkoły;
  3. Świąteczny czas – kolędy na przerwie

STYCZEŃ

  1. Dzień ciszy i spokoju – nagradzanie w formie piegów najgrzeczniejszych uczniów
  2. Podsumowanie pracy uczniów w I półroczu.
  3. Wieczór filmowy
  4. Choinka szkolna – zorganizowanie zabaw i konkursów

LUTY

  1. Dyskoteka Walentynowa; ubieramy się na czerwono;
  2. Poczta walentynkowa.

MARZEC

  1. Dzień Kobiet – kolorowa moda
  2. Przeprowadzenie w klasach pogadanek nt. kulturalnego zachowania się.
  3. Impreza szkolna z okazji pierwszego dnia wiosny, kompozycja wiosenna.
  4. Dzień osób z zespołem Dawna- kolorowe skarpetki

KWIECIEŃ

  1. Obchody Dnia Ziemi – porządkowanie grobów żołnierskich
  2. Zainicjowanie akcji pt. „Wakacyjna oś czasu” – informowanie uczniów o ilości dni w szkole, które zostały do końca roku szkolnego
  3. Dzień osób z autyzmem- akcja niebieski kolor

MAJ
1.Obchody rocznicy Konstytucji 3 Maja Dzień Matki

CZERWIEC

  1. Organizacja kampanii wyborczej, wyborów do Samorządu Uczniowskiego – samorządy klasowe 4–8, wychowawcy
  2. Udział w przygotowaniach Dnia Dziecka i Dnia Sportu.
  3. Podsumowanie pracy Samorządu Uczniowskiego

DZIAŁANIA PROWADZONE W TRAKCIE CAŁEGO ROKU:

  • Koordynacja i pomoc w akcji zbierania karmy dla zwierząt, nakrętek, baterii.
    -Promowanie kulturalnych i bezpiecznych zachowań.
    -Promowanie zdrowego stylu życia- innowacja pedagogiczna ,,Hartuj ciało- hartuj ducha”.
    -Wykonywanie okolicznościowych dekoracji oraz aktualizacja informacji na tablicy SU.
    -Współpraca z Dyrekcją i nauczycielami- promocja szkoły w środowisku lokalnym.
    -Organizacja ,,kolorowych i śmiesznych dni” jako integracja środowiska uczniowskiego
  • ,,Niepytajka, czyli urodzinowy bonus” – zwolnienie z odpowiedzi ustnych uczniów którzy mają urodziny
  • Aktualizacja wiadomości SU na stronie internetowej szkoły.
    -Umożliwienie czynnego udziału uczniów w spotkaniach SU.
    Plan pracy Samorządu Uczniowskiego ma charakter otwarty. W czasie trwania roku szkolnego może być uzupełniany o inicjatywy uczniów i akcje pozaszkolne związane z działalnością Samorządu Uczniowskiego.

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Danuta Sygnarowicz, Teresa Urbanek, Maria Kosiarska, Edyta Sulo

Samorząd Uczniowski – Rok Szkolny 2025-2026