2025/2026
Przewodnicząca
Daria Szkarłat – klasa 8a

Daria to osoba pełna energii, zaangażowania i pomysłów, które z pewnością przyczynią się do
dalszego rozwoju życia szkolnego. Interesuje się sportem, a jej największą pasją jest taniec,
w którym się realizuje i osiąga sukcesy o zasięgu międzynarodowym.
Na co dzień Daria kieruje się mottem:
„Z pasją można osiągnąć wszystko!”
Zastępca
Szymon Bocoń – klasa 8b

Szymon to osoba odpowiedzialna, pełna zapału i pozytywnej energii. Z zaangażowaniem wspiera działania Samorządu i chętnie podejmuje nowe wyzwania. Jego największą pasją jest piłka nożna – sport, który uczy go wytrwałości, współpracy i dążenia do celu.
Na co dzień Szymon kieruje się mottem:
„Nigdy się nie poddawaj – każda porażka to krok bliżej do zwycięstwa.”
Sekretarz
Lena Dobek – klasa 8a

Lena to osoba sumienna, kreatywna i pełna entuzjazmu. Zawsze chętnie angażuje się w
działania szkolne, dbając o dobrą organizację pracy Samorządu. Jej największą pasją jest śpiew, który pozwala jej wyrażać emocje i rozwijać wrażliwość artystyczną.
Na co dzień Lena kieruje się mottem:
„Rób to, co kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować.”
PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
W ROKU SZKOLNYM 2025/26
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI JEST GŁOSEM UCZNIÓW I PRZESTRZENIĄ WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ŻYCIE SZKOŁY”
Cel główny pracy Samorządu Uczniowskiego:
Uczeń w szkole nie powinien tylko dowiadywać się o życiu społecznym. Ma w nim uczestniczyć i czynnie je kształtować. Zadaniem ucznia jest nauczyć się organizacji zbiorowego działania, zaangażowania i świadomej aktywności społecznej. Plan opracowany jest tak, by uczeń mógł się wykazać w działaniu, a przede wszystkim sprawdzić swoje możliwości i rozwijać umiejętności.
Cele pracy Samorządu Uczniowskiego:
- Planowanie życia i działalności ogółu uczniów (cele, zadania).
- Angażowanie wszystkich uczniów do czynnego udziału w życiu szkoły.
- Rozwijanie demokratycznych form życia zbiorowego.
- Włączenie uczniów do pracy w zarządzaniu szkołą.
- Kształtowanie w uczniach określonych postaw społecznych:
- patriotyzmu
- zaangażowania
- gospodarności
- dyscypliny i odpowiedzialności.
WRZESIEŃ
- Ustalenie planu działań na cały rok.
- Wykonanie gazetki z aktualnymi danymi samorządu.
- Zbiórka zniczy na groby żołnierzy z okazji Święta Patrona Szkoły i ich zapalenie.
- Dzień Chłopaka – ,,Dzień z wąsem”
PAŹDZIERNIK
- Udział w przygotowaniach dnia Komisji Edukacji Narodowej
- Wieczór filmowy
LISTOPAD
- Palenie zniczy na grobach żołnierzy.
- Andrzejkowy salon wróżb- dyskoteka, komnaty wróżb
- ,,Tydzień bez przemocy”
GRUDZIEŃ
- Nagranie życzeń świątecznych
- Boże Narodzenie: wystrój klas, udekorowanie choinki, przygotowanie plakatu świątecznego z życzeniami dla Rady Pedagogicznej i dla uczniów naszej szkoły;
- Świąteczny czas – kolędy na przerwie
STYCZEŃ
- Dzień ciszy i spokoju – nagradzanie w formie piegów najgrzeczniejszych uczniów
- Podsumowanie pracy uczniów w I półroczu.
- Wieczór filmowy
- Choinka szkolna – zorganizowanie zabaw i konkursów
LUTY
- Dyskoteka Walentynowa; ubieramy się na czerwono;
- Poczta walentynkowa.
MARZEC
- Dzień Kobiet – kolorowa moda
- Przeprowadzenie w klasach pogadanek nt. kulturalnego zachowania się.
- Impreza szkolna z okazji pierwszego dnia wiosny, kompozycja wiosenna.
- Dzień osób z zespołem Dawna- kolorowe skarpetki
KWIECIEŃ
- Obchody Dnia Ziemi – porządkowanie grobów żołnierskich
- Zainicjowanie akcji pt. „Wakacyjna oś czasu” – informowanie uczniów o ilości dni w szkole, które zostały do końca roku szkolnego
- Dzień osób z autyzmem- akcja niebieski kolor
MAJ
1.Obchody rocznicy Konstytucji 3 Maja Dzień Matki
CZERWIEC
- Organizacja kampanii wyborczej, wyborów do Samorządu Uczniowskiego – samorządy klasowe 4–8, wychowawcy
- Udział w przygotowaniach Dnia Dziecka i Dnia Sportu.
- Podsumowanie pracy Samorządu Uczniowskiego
DZIAŁANIA PROWADZONE W TRAKCIE CAŁEGO ROKU:
- Koordynacja i pomoc w akcji zbierania karmy dla zwierząt, nakrętek, baterii.
 -Promowanie kulturalnych i bezpiecznych zachowań.
 -Promowanie zdrowego stylu życia- innowacja pedagogiczna ,,Hartuj ciało- hartuj ducha”.
 -Wykonywanie okolicznościowych dekoracji oraz aktualizacja informacji na tablicy SU.
 -Współpraca z Dyrekcją i nauczycielami- promocja szkoły w środowisku lokalnym.
 -Organizacja ,,kolorowych i śmiesznych dni” jako integracja środowiska uczniowskiego
- ,,Niepytajka, czyli urodzinowy bonus” – zwolnienie z odpowiedzi ustnych uczniów którzy mają urodziny
- Aktualizacja wiadomości SU na stronie internetowej szkoły.
 -Umożliwienie czynnego udziału uczniów w spotkaniach SU.
 Plan pracy Samorządu Uczniowskiego ma charakter otwarty. W czasie trwania roku szkolnego może być uzupełniany o inicjatywy uczniów i akcje pozaszkolne związane z działalnością Samorządu Uczniowskiego.
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Danuta Sygnarowicz, Teresa Urbanek, Maria Kosiarska, Edyta Sulo
