Deklaracja dostępności
Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zs-radlow.pl
- Data publikacji strony internetowej: 1 styczeń 2010 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 wrzesień 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą.
- Nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękową mają napisy rozszerzone dla niesłyszących.
- Materiały wideo umieszczane na kanale YouTube nie zawierają audiodeskrypcji.
- Część materiałów video umieszczanych na kanale YouTube nie zawiera napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
- Brak ostrzeżeń o przed otwarciem nowego okna/zakładki przeglądarki.
Treści nieobjęte przepisami
- Starsze materiały umieszczone na stronie opublikowane przed wprowadzeniem przepisów.
Nadmierne koszty
- Materiały video nie zawierają audiodeskrypcji ze względu na nadmierne koszty.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 1 września 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 1 września 2025 r
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Możliwość powiększania i zmniejszania czcionki.
- Wyświetlanie strony w odcieniach szarości.
- Wyświetlanie strony w wysokim kontraście.
- Możliwość odwrócenia kolorów wyświetlanej strony.
- Zastosowanie jasnego tła zamiast tła graficznego.
- Możliwość podkreślenia linków.
- Zwiększenie czytelności czcionki.
- Możliwość stosowania syntezatorów mowy wbudowanych w system operacyjny.
- Wbudowana wyszukiwarka treści na stronie.
- Mapa strony.
- Możliwość nawigacji myszą i klawiaturą.
- Starsze materiały graficzne nie zawierają poszerzonego opisu.
- Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą.
- Materiały wideo umieszczane na kanale YouTube nie zawierają audiodeskrypcji.
- Część materiałów video umieszczanych na kanale YouTube nie zawiera napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
- Brak ostrzeżeń o przed otwarciem nowego okna/zakładki przeglądarki.
Skróty klawiaturowe
- Stosowane są jedynie standardowe skróty klawiaturowe zgodnie z używaną przeglądarką internetową.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Małgorzata Takarczyk-Kozioł spradlow@op.pl tel. 14 678 27 97
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa:
- Małgorzata Takarczyk-Kozioł spradlow@op.pl tel. 14 678 27 97
- ul. Szkolna 1, 33-130 Radłów
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkół Podstawowych w Radłowie
ul. Szkolna 1
33-130 Radłów
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 150 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
Wejście do budynku
- Wejście główne przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
Przestrzeń za wejściem
- Hol jest przestronnny i nie posiada utrudnień w zakresie komunikacji w obrębie poziomu.
- Na głównym poziomie znajduje się Sekretariat oraz Gabinet Dyrektora Szkoły
Ciągi poziome
- Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach oraz suterenach.
Ciągi pionowe
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Winda
- Brak windy
Pomieszczenia
- Około 15% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
- Brak jest toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych
Kryteria oceny dostępności strony internetowej
Status pod względem zgodności z ustawą
Ułatwienia
- Możliwość powiększania i zmniejszania czcionki
- Wyświetlanie strony w odcieniach szarości
- Wyświetlanie strony w wysokim kontraście
- Możliwość odwrócenia kolorów wyświetlanej strony
- Zastosowanie jasnego tła zamiast tła graficznego
- Możliwość podkreślenia linków Zwiększenie czytelności czcionki
- Możliwość stosowania syntezatorów mowy wbudowanych w system operacyjny
- Wbudowana wyszukiwarka treści na stronie
- Mapa strony
- Możliwość nawigacji myszą i klawiaturą
Utrudnienia
- Starsze materiały graficzne nie zawierają poszerzonego opisu
- Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą.
- Nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękową mają napisy rozszerzone dla niesłyszących. Nie wszystkie filmy maja audiodeskrypcję.
- Materiały wideo umieszczane na kanale YouTube nie zawierają audiodeskrypcji
- Część materiałów video umieszczanych na kanale YouTube nie zawiera napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu
- Brak ostrzeżeń o przed otwarciem nowego okna/zakładki przeglądarki
Utrudnienia
- Widoczność aktywnego elementu przy nawigacji klawiaturą.
- Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury
- Odtwarzacz multimedialny sterowany za pomocą klawiatury
- Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury, nie ma pułapki
- klawiaturowej
- Na stronie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika
- Na stronie jest mapa strony i wyszukiwarka
- Wygląd i działanie menu jest takie samo na wszystkich stronach
- Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony
Wygląd
- Widoczność aktywnego elementu przy nawigacji klawiaturą.
- Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury
- Odtwarzacz multimedialny sterowany za pomocą klawiatury
- Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury, nie ma pułapki
- klawiaturowej
- Na stronie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika
- Na stronie jest mapa strony i wyszukiwarka
- Wygląd i działanie menu jest takie samo na wszystkich stronach
- Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony
Treści
- Na stronie nie ma automatycznie uruchomionego dźwięku, którego nie da się zatrzymać
- Na stronie nie ma migających lub poruszających się elementów, których nie da się zatrzymać
- Na stronie tytuły stron mają oprawną strukturę
- Złożone elementy graficzne dodane po 2022r. mają poszerzony opis.
Formularze
- Obok pól formularzy są etykiety mówiące jasno jakie dane wpisać w te pola
- Informacja o błędzie w formularzu jasno opisuje błąd, jest dostępna i zrozumiała dla wszystkich użytkowników
- Przy błędnie wypełnionych polach pojawia się podpowiedź jak poprawnie wpisać w nie dane
- W formularzu związanym ze zobowiązaniem prawnym lub finansowym można zweryfikować i poprawić dane przed ich wysłaniem
Multimedia
- Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe dodane po 2025r. mają opis tekstowy wyjaśniający co przedstawiają lub czego dotyczą
- Filmy lub animacje mają częściowo napisy dla osób niesłyszących
- Filmy i animację nie mają pełnej audiodeksrypcji
- Link do dokumentu do pobrania ma informację o jego formacie, rozmiarze i języku
Dokumenty
- Linki do pobrania dokumentów mają informacje o rozmiarze i formacie
Struktura treści
- Na każdej stronie jest nagłówek
- Nagłówki są zdefiniowane w kodzie strony w odpowiedniej kolejności
- Listy elementów są zdefiniowane w kodzie strony
- Tabela prezentująca dane stworzona w inny sposób niż znacznikiem tabel
- Nie określono roli tabeli
- Struktura list definicji jest poprawna
- Brak dostępnej alternatywy arkuszy stylów
- Elementy HTML służące do uruchomienia akcji są poprawnie użyte
- Na stronie cytaty nie są określane w kodzie
- Ramki na stronie mają tytuły
- Na stronie nie ma treści i wartości powodujące efekt jąkania się czytnika ekranu
Linki
- Linki menu są zgrupowane w kodzie w listę
- Na stronie nie ma pustych linków
- Funkcja linków o tej samej treści jest spójna w całym serwisie
- Cel i działanie linku są łatwe do zrozumienia
- Element img przekazujący informacje ma poprawnie sformułowany atrybut alt
- Powtarzające się elementy graficzne mają zawsze taką samą alternatywę tekstową
Formularze
- Zabezpieczenie CAPTCHA jest dostępny cyfrowo
- Pola formularzy są poprawnie, jednoznacznie zidentyfikowane
- Pole formularza ma zrozumiałą informację o formacie danych do wprowadzenia i obowiązku wypełnienia pola
- Funkcja autouzupełnienia pola formularza działa poprawnie
Treści
- Ustawienie odstępów pomiędzy liniami, akapitami, znakami i wyrazami nie powoduje utraty czytelności
- Na stronie nie ma słów pisanych literami oddzielonymi spacjami
- Na stronie są symbole typu ASCII-Art bez alternatywy tekstowej ?
- Na stronie nie ma zdefiniowanych treści obcojęzycznych
- Rozmiar czcionek w elementach formularzy nie jest określany tylko w jednostkach względnych
- Kolor elementu i kolor tła są zawsze wspólnie definiowane w arkuszu styków
Wygląd
- Mniejsza szerokość lub wysokość widoku strony nie ogranicza treści ani funkcji i nie wymaga przesuwania widoku strony w poziomie
- Na stronie nie ma znaczników blink, bgsound lub marqee ?
- Po wyłączeniu stylów CSS informacje na stronie są czytelne
- Selektor CSS outline nie wyłącza fokusa ?
- Kontrast tekstu w stosunku do tła wynosi co najmniej 4,5:1
- Kontrast elementów interfejsu i grafik pozwalających na zrozumienie treści lub niosących ważne informacje w stosunku do tła wynosi co najmniej 3:1
- Linki są spójnie wyróżniane wizualnie
- Kontekst strony zmienia się po samym oznaczeniu elementu fokusem
- Kontekst strony nie zmienia się bez wyraźnego zatwierdzenia przez użytkownika lub bez uprzedzenia go o takiej zmianie
- Na stronie są linki do omijania powtarzających się bloków i działają one spójnie ?
- Dodatkowe informacje, pojawiające się gdy kursor przemieszcza się nad elementem interfejsu lub gdy element interfejsu przejmuje fokus, mogą być w pełni kontrolowane przez użytkownika
- Użytkownik może zarządzać jednoliterowymi skrótami klawiszowymi
- Można anulować działanie, którego uruchamia się poprzez gest punktowy lub wciśnięcie klawisza urządzenia wskazującego
Nawigacja
- Kontekst strony nie zmienia się po oznaczeniu elementu fokusem
- Kontekst strony nie zmienia się bez wyraźnego zatwierdzenia przez użytkownika lub uprzedzenia go o takiej zmianie
- Brak jest automatycznego odświeżania strony
- Brak jest mechanizmu automatycznie przekierowującego stronę do innego adresu
- Linki działają spójne, brak mechanizmu do omijania powtarzających się bloków
- Informację pojawiające się gdy kursor przemieszcza się nad elementami interfejsu lub gdy interfejs przyjmie fokus mogą być w pełni kontrolowane przez użytkownika
- Użytkownik może zarządzać skrótami klawiszowymi na poziomie przeglądarki internetowej
- Brak jest funkcji za pomocą gestu
Jakość kodu
- Każda strona ma poprawną deklarację języka
- W kodzie strony są elementy HTML służące prezentacji
- Deklaracja DTD jest poprawnie sformułowana w kodzie strony
- Elementy HTML nie są używane tylko do wprowadzenia zmiany wizualnej
- Dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo
Dokumenty
- Dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo
Treści
- Elementy graficzne mają przypisaną alternatywę tekstową
- Etykieta jest zgodna z etykietą dostępną dla technologii asystujących
- Widoczna etykieta jest zgodna z etykietą dostępną dla technologii asystujących
- Komunikaty o statusie lub błędach są dostępne dla technologii wspomagających bez konieczności przemieszczania fokusa
Skrypty
- Skrypty lub elementy programowalne w inny sposób są dostępne dla technologii asystujących
- Skrypt nie zmienia zawartości nietekstowej na stronie, nie zmienia również dla niej alternatywę
- Atrybuty zarządzania zdarzeniami myszki mają swój odpowiednik dla klawiatury i na odwrót
- Treści dynamicznie generowane przez skrypt pojawią się bezpośrednio po elemencie powodującym jej
- Ramka fokusa jet usuwana za pomocą skryptu
- Wszystkie elementy generowane dynamicznie są dostępne dla technologii asystujących
- Złożony element graficzny ma poszerzony opis
Kryteria oceny dostępności strony internetowej – treści niedostępne lub wyłączone
Nawigacja
- Nie ma ostrzeżenia prze otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce- dotyczy serwisu Bilety24
Treści
Element graficzny nie ma poszerzonego opisu
SkryptyMultimedia
Nie wszystkie filmy mają audiodeskrypcję. Staramy się uzupełnić.
Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą. Staramy się w miarę możliwości uzupełnić opisy alternatywne
Nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękową mają napisy rozszerzone dla niesłyszących. staramy się w miarę możliwości uzupełnić brakujące napisy
Struktura treści
Cytaty określone w kodzie HTML – nie dotyczy
Tabele prezentujące dane nie mają poprawnie zdefiniowanyych nagłówków połączonych z danymi
Tabele prezentujące dane nie mają tytułu i opisu
Tabela będąca szkieletem strony nie ma jasno określonej roli
W tabela będącej szkieletem strony nie ma znaczników tabeli prezentującej dane
Struktura list definicji – nie dotyczy
Informacje generowane poprzez arkusze stylów mają dostępną alternatywę – nie dotyczy
Linki
- Dekoracyjny element img ma pusty atrybut alt- nie dotyczy
Treści
- Treści obcojęzyczne poprawnie zdefiniowany język – nie dotyczy
- Elementy graficzne mają przypisaną poprawnie alternatywę tekstową – nie dotyczy
Formularze
- Pola o podobnym znaczeniu są grupowane w formularzu za pomocą znaczników fieldset lub optgroup – nie dotyczy
- Do pół zgrupowanych przez fieldset dodany jest opis grupy w znaczniku legens – nie dotyczy
- Do pół zgrupowanych przez optgroup dodany jest opis grupy w znaczniku label – nie dotyczy
Wygląd
Funkcja dostępna za pomocą gestu złożonego jest dostępna za pomocą gestu prostego – nie dotyczy
Mechanizm automatycznie odświeżający strone – nie dotyczy
Na stronie jest mechanizm automatycznie przekierowujący stronę do innego adresu – przekierowanie na https i wersje bez www