Zespół Szkół w Radłowie

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zs-radlow.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 styczeń 2010 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 wrzesień 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą.
  • Nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękową mają napisy rozszerzone dla niesłyszących.
  • Materiały wideo umieszczane na kanale YouTube nie zawierają audiodeskrypcji.
  • Część materiałów video umieszczanych na kanale YouTube nie zawiera napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
  • Brak ostrzeżeń o przed otwarciem nowego okna/zakładki przeglądarki.

Treści nieobjęte przepisami

  • Starsze materiały umieszczone na stronie opublikowane przed wprowadzeniem przepisów.

Nadmierne koszty

  • Materiały video nie zawierają audiodeskrypcji ze względu na nadmierne koszty.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 1 września 2025 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 1 września 2025 r

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Możliwość powiększania i zmniejszania czcionki.
  • Wyświetlanie strony w odcieniach szarości.
  • Wyświetlanie strony w wysokim kontraście.
  • Możliwość odwrócenia kolorów wyświetlanej strony.
  • Zastosowanie jasnego tła zamiast tła graficznego.
  • Możliwość podkreślenia linków.
  • Zwiększenie czytelności czcionki.
  • Możliwość stosowania syntezatorów mowy wbudowanych w system operacyjny.
  • Wbudowana wyszukiwarka treści na stronie.
  • Mapa strony.
  • Możliwość nawigacji myszą i klawiaturą.
  • Starsze materiały graficzne nie zawierają poszerzonego opisu.
  • Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą.
  • Materiały wideo umieszczane na kanale YouTube nie zawierają audiodeskrypcji.
  • Część materiałów video umieszczanych na kanale YouTube nie zawiera napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
  • Brak ostrzeżeń o przed otwarciem nowego okna/zakładki przeglądarki.

Skróty klawiaturowe

  • Stosowane są jedynie standardowe skróty klawiaturowe zgodnie z używaną przeglądarką internetową.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Małgorzata Takarczyk-Kozioł spradlow@op.pl tel. 14 678 27 97

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa:

  • Małgorzata Takarczyk-Kozioł spradlow@op.pl tel. 14 678 27 97
  • ul. Szkolna 1, 33-130 Radłów

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkół Podstawowych w Radłowie

ul. Szkolna 1

33-130 Radłów

Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 150 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
Wejście do budynku
  • Wejście główne przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
Przestrzeń za wejściem
  • Hol jest przestronnny i nie posiada utrudnień w zakresie komunikacji w obrębie poziomu.
  • Na głównym poziomie znajduje się Sekretariat oraz Gabinet Dyrektora Szkoły
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach oraz suterenach.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Winda
  • Brak windy
Pomieszczenia
  • Około 15% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • Brak jest toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych

Kryteria oceny dostępności strony internetowej

Status pod względem zgodności z ustawą

Ułatwienia

  • Możliwość powiększania i zmniejszania czcionki
  • Wyświetlanie strony w odcieniach szarości
  • Wyświetlanie strony w wysokim kontraście
  • Możliwość odwrócenia kolorów wyświetlanej strony
  • Zastosowanie jasnego tła zamiast tła graficznego
  • Możliwość podkreślenia linków Zwiększenie czytelności czcionki
  • Możliwość stosowania syntezatorów mowy wbudowanych w system operacyjny
  • Wbudowana wyszukiwarka treści na stronie
  • Mapa strony
  • Możliwość nawigacji myszą i klawiaturą

Utrudnienia

  • Starsze materiały graficzne nie zawierają poszerzonego opisu
  • Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą. 
  • Nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękową mają napisy rozszerzone dla niesłyszących. Nie wszystkie filmy maja audiodeskrypcję. 
  • Materiały wideo umieszczane na kanale YouTube nie zawierają audiodeskrypcji
  • Część materiałów video umieszczanych na kanale YouTube nie zawiera napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu
  • Brak ostrzeżeń o przed otwarciem nowego okna/zakładki przeglądarki

Utrudnienia

  • Widoczność aktywnego elementu przy nawigacji klawiaturą.
  • Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury
  • Odtwarzacz multimedialny sterowany za pomocą klawiatury
  • Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury, nie ma pułapki
  • klawiaturowej
  • Na stronie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika
  • Na stronie jest mapa strony i wyszukiwarka
  • Wygląd i działanie menu jest takie samo na wszystkich stronach
  • Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony

Wygląd

  • Widoczność aktywnego elementu przy nawigacji klawiaturą.
  • Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury
  • Odtwarzacz multimedialny sterowany za pomocą klawiatury
  • Wszystkie elementy aktywne są dostępne za pomocą klawiatury, nie ma pułapki
  • klawiaturowej
  • Na stronie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika
  • Na stronie jest mapa strony i wyszukiwarka
  • Wygląd i działanie menu jest takie samo na wszystkich stronach
  • Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony

Treści

  • Na stronie nie ma automatycznie uruchomionego dźwięku, którego nie da się zatrzymać
  • Na stronie nie ma migających lub poruszających się elementów, których nie da się zatrzymać
  • Na stronie tytuły stron mają oprawną strukturę
  • Złożone elementy graficzne dodane po 2022r. mają poszerzony opis.

Formularze

  • Obok pól formularzy są etykiety mówiące jasno jakie dane wpisać w te pola
  • Informacja o błędzie w formularzu jasno opisuje błąd, jest dostępna i zrozumiała dla wszystkich użytkowników
  • Przy błędnie wypełnionych polach pojawia się podpowiedź jak poprawnie wpisać w nie dane
  • W formularzu związanym ze zobowiązaniem prawnym lub finansowym można zweryfikować i poprawić dane przed ich wysłaniem

Multimedia

  • Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe dodane po 2025r. mają opis tekstowy wyjaśniający co przedstawiają lub czego dotyczą
  • Filmy lub animacje mają częściowo napisy dla osób niesłyszących
  • Filmy i animację nie mają pełnej audiodeksrypcji
  • Link do dokumentu do pobrania ma informację o jego formacie, rozmiarze i języku

Dokumenty

  • Linki do pobrania dokumentów mają informacje o rozmiarze i formacie

Struktura treści

  • Na każdej stronie jest nagłówek
  • Nagłówki są zdefiniowane w kodzie strony w odpowiedniej kolejności
  • Listy elementów są zdefiniowane w kodzie strony
  • Tabela prezentująca dane stworzona w inny sposób niż znacznikiem tabel 
  • Nie określono roli tabeli
  • Struktura list definicji jest poprawna
  • Brak dostępnej alternatywy arkuszy stylów
  • Elementy HTML służące do uruchomienia akcji są poprawnie użyte
  • Na stronie cytaty nie są określane w kodzie
  • Ramki na stronie mają tytuły
  • Na stronie nie ma treści i wartości powodujące efekt jąkania się czytnika ekranu

Linki

  • Linki menu są zgrupowane w kodzie w listę
  • Na stronie nie ma pustych linków
  • Funkcja linków o tej samej treści jest spójna w całym serwisie
  • Cel i działanie linku są łatwe do zrozumienia
  • Element img przekazujący informacje ma poprawnie sformułowany atrybut alt
  • Powtarzające się elementy graficzne mają zawsze taką samą alternatywę tekstową

Formularze

  • Zabezpieczenie CAPTCHA jest dostępny cyfrowo
  • Pola formularzy są poprawnie, jednoznacznie zidentyfikowane
  • Pole formularza ma zrozumiałą informację o formacie danych do wprowadzenia i obowiązku wypełnienia pola
  • Funkcja autouzupełnienia pola formularza działa poprawnie

Treści

  • Ustawienie odstępów pomiędzy liniami, akapitami, znakami i wyrazami nie powoduje utraty czytelności
  • Na stronie nie ma słów pisanych literami oddzielonymi spacjami
  • Na stronie są symbole typu ASCII-Art bez alternatywy tekstowej ?
  • Na stronie nie ma zdefiniowanych treści obcojęzycznych
  • Rozmiar czcionek w elementach formularzy nie jest określany tylko w jednostkach względnych
  • Kolor elementu i kolor tła są zawsze wspólnie definiowane w arkuszu styków

Wygląd

  • Mniejsza szerokość lub wysokość widoku strony nie ogranicza treści ani funkcji i nie wymaga przesuwania widoku strony w poziomie
  • Na stronie nie ma znaczników blink, bgsound lub marqee ?
  • Po wyłączeniu stylów CSS informacje na stronie są czytelne
  • Selektor CSS outline nie wyłącza fokusa ?
  • Kontrast tekstu w stosunku do tła wynosi co najmniej 4,5:1
  • Kontrast elementów interfejsu i grafik pozwalających na zrozumienie treści lub niosących ważne informacje w stosunku do tła wynosi co najmniej 3:1
  • Linki są spójnie wyróżniane wizualnie
  • Kontekst strony zmienia się po samym oznaczeniu elementu fokusem
  • Kontekst strony nie zmienia się bez wyraźnego zatwierdzenia przez użytkownika lub bez uprzedzenia go o takiej zmianie
  • Na stronie są linki do omijania powtarzających się bloków i działają one spójnie ?
  • Dodatkowe informacje, pojawiające się gdy kursor przemieszcza się nad elementem interfejsu lub gdy element interfejsu przejmuje fokus, mogą być w pełni kontrolowane przez użytkownika
  • Użytkownik może zarządzać jednoliterowymi skrótami klawiszowymi
  • Można anulować działanie, którego uruchamia się poprzez gest punktowy lub wciśnięcie klawisza urządzenia wskazującego

Nawigacja

  • Kontekst strony nie zmienia się po oznaczeniu elementu fokusem
  • Kontekst strony nie zmienia się bez wyraźnego zatwierdzenia przez użytkownika lub uprzedzenia go o takiej zmianie
  • Brak jest automatycznego odświeżania strony
  • Brak jest mechanizmu automatycznie przekierowującego stronę do innego adresu
  • Linki działają spójne, brak mechanizmu do omijania powtarzających się bloków
  • Informację pojawiające się gdy kursor przemieszcza się nad elementami interfejsu lub gdy interfejs przyjmie fokus mogą być w pełni kontrolowane przez użytkownika
  • Użytkownik może zarządzać skrótami klawiszowymi na poziomie przeglądarki internetowej
  • Brak jest funkcji za pomocą gestu

Jakość kodu

  • Każda strona ma poprawną deklarację języka
  • W kodzie strony są elementy HTML służące prezentacji
  • Deklaracja DTD jest poprawnie sformułowana w kodzie strony
  • Elementy HTML nie są używane tylko do wprowadzenia zmiany wizualnej
  • Dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo

Dokumenty

  • Dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo

Treści

  • Elementy graficzne mają przypisaną alternatywę tekstową
  • Etykieta jest zgodna z etykietą dostępną dla technologii asystujących
  • Widoczna etykieta jest zgodna z etykietą dostępną dla technologii asystujących
  • Komunikaty o statusie lub błędach są dostępne dla technologii wspomagających bez konieczności przemieszczania fokusa

Skrypty

  • Skrypty lub elementy programowalne w inny sposób są dostępne dla technologii asystujących 
  • Skrypt nie zmienia zawartości nietekstowej na stronie, nie zmienia również dla niej alternatywę
  • Atrybuty zarządzania zdarzeniami myszki mają swój odpowiednik dla klawiatury i na odwrót
  • Treści dynamicznie generowane przez skrypt pojawią się bezpośrednio po elemencie powodującym jej
  • Ramka fokusa jet usuwana za pomocą skryptu
  • Wszystkie elementy generowane dynamicznie są dostępne dla technologii asystujących
  • Złożony element graficzny ma poszerzony opis
Kryteria oceny dostępności strony internetowej – treści niedostępne lub wyłączone

Nawigacja

  • Nie ma ostrzeżenia prze otwarciem nowego okna/zakładki w przeglądarce- dotyczy serwisu Bilety24

Treści

Element graficzny nie ma poszerzonego opisu

SkryptyMultimedia

Nie wszystkie filmy mają audiodeskrypcję. Staramy się uzupełnić.

Elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje nie mają opisu tekstowego wyjaśniającego co przedstawiają i czego dotyczą. Staramy się w miarę możliwości uzupełnić opisy alternatywne

Nie wszystkie filmy zawierające ścieżkę dźwiękową mają napisy rozszerzone dla niesłyszących. staramy się w miarę możliwości uzupełnić brakujące napisy

Struktura treści

Cytaty określone w kodzie HTML – nie dotyczy

Tabele prezentujące dane nie mają poprawnie zdefiniowanyych nagłówków połączonych z danymi

Tabele prezentujące dane nie mają tytułu i opisu

Tabela będąca szkieletem strony nie ma jasno określonej roli

W tabela będącej szkieletem strony nie ma znaczników tabeli prezentującej dane

Struktura list definicji – nie dotyczy

Informacje generowane poprzez arkusze stylów mają dostępną alternatywę – nie dotyczy

Linki

  • Dekoracyjny element img ma pusty atrybut alt- nie dotyczy

Treści

  • Treści obcojęzyczne poprawnie zdefiniowany język – nie dotyczy
  • Elementy graficzne mają przypisaną poprawnie alternatywę tekstową – nie dotyczy

Formularze

  • Pola o podobnym znaczeniu są grupowane w formularzu za pomocą znaczników fieldset lub optgroup – nie dotyczy
  • Do pół zgrupowanych przez fieldset dodany jest opis grupy w znaczniku legens – nie dotyczy
  • Do pół zgrupowanych przez optgroup dodany jest opis grupy w znaczniku label – nie dotyczy

Wygląd

Funkcja dostępna za pomocą gestu złożonego jest dostępna za pomocą gestu prostego – nie dotyczy

Mechanizm automatycznie odświeżający strone – nie dotyczy

Na stronie jest mechanizm automatycznie przekierowujący stronę do innego adresu – przekierowanie na https i wersje bez www